menci

 

A MENCI & C. SPA. 1927-BEN ALAKULT, OLASZORSZÁGBAN. A HETVENES ÉVEKBEN ÉPÜLT MEG AZ ELSŐ ÖMLESZTETT TAKARMÁNY SZÁLLÍTÓ TARTÁLYUK, AMI KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSBEN MÁR HASZNÁLHATÓ VOLT. EZ AZ ÚJÍTÁS OLYAN JÓL DEBÜTÁLT, HOGY A MENCI NÉV VILÁGHÍRŰVÉ VÁLT AZ IPARI SZÁLLÍTÁSBAN, ÍGY ÚJ TERMELÉSI KILÁTÁSOK KERÜLHETTEK ELŐTÉRBE.

A KILENCVENES ÉVEK ELEJÉN, TÖRTÉNT AZ ELSŐ IGAZI MINŐSÉGI UGRÁS, AMIKOR A MEZŐGAZDASÁGBAN IS BEKÖVETKEZETT AZ A GAZDASÁGI VÁLSÁG, AMINEK KÖVETKEZMÉNYEKÉPPEN FONTOS VOLT A KÖZÚTON IS GYORSAN, PONTOSAN, NAGYOBB TÁVOLSÁGOKRA IS ELSZÁLLÍTANI ÉS KIJUTTATNI A TAKARMÁNYT.

MIÉRT válasszuk a MENCI csigás kitárolású takarmányszállító eszközeit?

A Válasz Egyszerű:  Mert Ez A Legjobb  És  Ez  Biztosítja A Legnagyobb  Hozamot  !!!

Egy kicsit bővebben :

Magyarországon, már több mint 50 éve a mezőgazdasági nagyüzemi termelés és a takarmánygyártás elterjedésével megjelent az igény a takarmány állattartó telepekre történő gyors kiszállítására, annak minőségének, beltartalmi értékeinek megőrzése mellett.

Ma már minden gazdálkodó számára egyértelmű, hogy speciálisan az adott állatállomány részére összeállított takarmánykeverékek biztosítják a mai kor követelményeinek megfelelő súlygyarapodást, és ezáltal az elvárt hozamot.

A költséges eljárás során előállított takarmánykeverék állagának és összetételének megőrzése szállítás során nyilvánvaló és alapvető elvárás, amely mind a gyártó, mind pedig az állattartók érdeke.

Ezeknek a feltételeknek, és a minőség megőrzésére vonatkozó elvárásoknak csak és kizárólag a csigás kitároló rendszerrel ellátott takarmányszállító eszközök tudnak maradéktalanul megfelelni, mégpedig azért, mert nem törik, és nem osztályozzák újra a betárolt takarmányt, hanem garantáltan változatlan minőségben és összetételben / gyógyszer, nyomelemek stb. / képes annak kitárolására az állattartó telepen arra kialakított takarmány silókba. Ezen felül 2,5 – 3 –szor gyorsabb a csigás kitároló rendszer mind a fújós kitárolás esetén.

Néhány szó magáról a takarmányszállító felépítményről :

A felépítmény szinte teljes egészében alumínium, különleges profilokból, és speciális alumínium ötvözetekből készült. A tartály kialakításának egyik legfontosabb célja az alacsony súly, az alacsony súlypont, az üzembiztos működés valamint nagyon hosszú problémamentes üzemeltetés elérése. A gyár deklaráltan – és ezt a magyarországi üzemeltetési tapasztalatok is alátámasztják, ugyanis nem ritkák a 30 éves felépítmények is – legalább két alváz kiszolgálására tervezi a felépítményt.

A kamrák úgy kerültek kialakításra, hogy a benne szállított takarmány – dercés, granulátum, vagy szemes – akadály mentesen könnyen és hiánytalanul kiürüljön a hidraulikusan működtetett nyitó szerkezet megnyitását követően. A felépítmény meghajtását - működtetését egy 3 hengeres Lombardini motor, vagy az alváz mellékmeghajtásáról, hidraulikus rendszer biztosítja. A takarmány hosszirányú ürítését két hosszában elhelyezett csiga biztosítja.

A felépítmény hátsó részébe továbbított takarmányt egy gémes kihordó csiga szállítja ki a silóba – ezt a rendszert nevezzük csigás kitároló rendszernek. A gém kinyúlását és annak emelési magasságát a mellékletben szereplő vázlatrajzon láthatja. A gém 1 m-rel hidraulikusan hosszabbítható -  kitolható gémes. A kalibrált csigák anyaga speciális acél. A kihordó rendszer eltömődés és túltöltés elleni védelemmel van ellátva. A felépítmény távirányító segítségével kényelmesen és biztonságosan kezelhető, de mechanikus kapcsolók és karok segítségével manuálisan is működtethető. Amennyiben a felépítmény hátsó részébe továbbított takarmányt nem csak a csigás gém segítségével lehet a silóba kijuttatni, hanem egy nagy teljesítményú kopresszor is a felépítmény része, amelyik fújósan ürít a silóba – ezt a rendszert kombinált kitároló rendszernek nevezzük.

Szintén a szolgáltató cégek igényét kiszolgálandó a MENCI felépítményeit képes nagynyomású ventilátorral – takarító rendszerrel ellátni. ez a takarító rendszer minden a felépítmény belső falán megtapadt por alakú takarmánymaradékot kifújja a felépítményből, ezzel maximálisan eleget téve a higiénés előírásoknak.

A felépítmény tetején egy sor csúszásmentes palló kerül kialakításra, melyet a tartály oldalára szerelt létra segítségével lehet elérni. A felépítmény rugalmas kötésekkel kerül az alvázhoz rögzítésre. Aláfutás gátlóval, sárvédőkkel, és szerszámos ládával szerelik fel – ezek az alváz gyártójával kerülnek leegyeztetésre.

Ez a termékcsalád azon felül, hogy nagyon hatékony, a takarmány állagát, és minőségét megőrzi, hosszú élettartammal, és kiemelkedő megbízhatósági mutatókkal rendelkezik.

A MENCI felépítmények, eszközök paraméretei :

 

Felépítmények :

18 – 20 t össztömegű alvázra /2 tengelyes / felépítmény     19 – 25 m3, saját tömege cca. 2.5 t

24-28 t össztömegű alvázra /3 tengelyes / felépítmény        25 – 35 m3, saját tömege cca. 3-3,5 t

32 t össztömegű alvázra /4 tengelyes / felépítmény             28 – 43 m3, saját tömege cca. 3,2 – 3,8 t

 

Pótkocsik :

Tandem rendszerű 2 tengelyes pótkocsi felépítményének térfogata      26 – 34 m3

2 tengelyes forgózsámolyos pótkocsi felépítményének térfogata           30 – 36 m3

 

Félpótkocsik :

2 tengelyes félpótkocsi felépítményének térfogata                   35 – 46 m3

3 tengelyes félpótkocsi felépítményének térfogata                   43 – 57 m3

3 tengelyes önhordó félpótkocsi felépítményének térfogata     44 – 62 m3

GYÁR

A MENCI gyár három generációs családi vállalkozás, melynek fő profilja takarmányszállító felépítmények / első sorban csigás kihordású / valamint pótkocsik és félpótkocsik gyártása.  

A gyár a csigás kihordású kitároló rendszer kiegészítéseként – elsősorban a szolgáltató cégek igényeinek eleget téve - hogy ők univerzális eszközzel rendelkezzenek – kifejlesztette az úgynevezett kombinált kihordású rendszerrel szerelt takarmányszállító felépítményeit, eszközeit. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a felépítmény a csigás kitároláson felül, melynek teljesítménye 60-70  t/óra, fújós kitárolásra is képes, mégpedig a takarmány fajsúlyától függően cca. 20-25 t/ óra teljesítménnyel, amely gyakorlatilag a klasszikus fújós rendszerek teljesítményével meggyező. A Menci olyan technológiát fejlesztett ki, ami könnyűfém ötvözetekből állt. Innovatív projektekkel próbálkozott, ami az élvonalba hozta fel őket a közúti takarmány szállításban. Később, 2001-től kezdődően -kizárólag a félpótkocsik esetében- átálltak az acél alapanyagra, nagyrészt az olyan ügyfelek kérésére, akik különösen nehéz munkára akarták használni a pótkocsikat. A Menci közúti szállításra való felépítményei 22-92 m3-ig minden lehetséges kombinációban elérhetőek.

NÖVEKEDÉS

A magyarországi nagyüzemek ezt már a kezdetek kezdetén felismerték, és az ilyen irányú igényeik kielégítésére a központi irányítású szocialista gazdaság vezérelvei szerint hazai gyártási kapacitás is kiépült. Ez a hazai gyártókapacitás a rendszerváltást követően nem csupán a mezőgazdaságban lezajlott alapvető változások, hanem a takarmány szállító berendezésekkel szemben támasztott minőségi elvárások alapvető megváltozásával gyakorlatilag megszűnt. A Menci & C. Spa ideje korán felismerte a takarmány szállító berendezések korszerűsítésének a fontosságát így az elmúlt 10 évében folyamatosan növelte kapacitását, és felhozta a termelést 1800 legyártott félpótkocsira évente. 2004 óta a világ minden tájáról rendelik a Menci termékeit, amely először az európai piacon aratott sikert, majd elérte az elmúlt években a dél-amerikai piacokat is.

 

Ma az európai piacon a közúti forgalomban használatos, csigás kitároló rendszerrel ellátott – a minden elvárást teljes mértékben teljesítő – takarmányszállító eszközök egyedüli gyártója a MENCI.   

SZÁMOK

A termelési területen is látható a folyamatos fejlődés hiszen jelenleg 80.000 négyzetméteren áll a gyár, amiből 26.000 m2 teljes mértékben fedett. A gyárban 130 fő dolgozik minden nap a Menci további sikereiért.

 

Nyugodt szívvel ajánljuk szíves figyelmükbe !

Kérdéseivel keresse bátran termék managerünket, Vas Pétert a 06 20 232 53 54 -es telefonszámon, vagy hívja területei gépértékesítőjét!

kérje

ajánlatunkat